Iron Mountain offers a suite of information lifecycle management solutions for insurance companies

Financiële dienstverlening

Verzekeraars

Laat orde scheppen in de wildgroei aan polissen en schadeclaims.

Neem contact op

Veilig informatiebeheer voor verzekeraars

Informatie is de drijvende kracht achter iedere verzekeraar. Elke dag komen er nieuwe gegevens binnen, zoals schadeclaims, mutaties, e-mails, medische rapporten en persoonsgegevens. Al die informatie wordt jarenlang bewaard op meerdere locaties en IT-systemen. En dat brengt risico’s met zich mee.

Heeft u de bescherming, beschikbaarheid en vernietiging van uw fysieke en digitale data al op orde? Uw succes in de verzekeringsbranche hangt af van hoe goed uw organisatie met data omgaat. Gelukkig hoeft beter gegevensbeheer niet ingewikkeld te zijn.

Iron Mountain helpt u met:

  • Overstappen van oude systemen naar digitale processen
  • Informatie direct vinden wanneer u deze nodig heeft
  • Voldoen aan de wetgeving
Bekijk alle oplossingen
Neem contact op

Versnel uw digitale transformatie in de verzekeringsbranche

Hoe ga ik om met tekortkomingen in compliance en bedrijfsprocessen?

Een grote schadeverzekeraar zocht een manier om naleving af te dwingen door middel van een bedrijfsbreed cleandeskbeleid. De schadeafdeling werkte nog steeds met handmatige processen en dat was een groot probleem.
Icon
Icon
De oplossing moest aantoonbare kostenbesparingen, verbeterde efficiëntie, kortere doorlooptijden, een verbeterde klantervaring en een kleinere ecologische voetafdruk opleveren. Wij werkten met het bedrijf aan de uitrol van een overgangsprotocol: van een op papier gebaseerde, open verwerking van schadeclaims naar een digitale postkamer met een front-end, op afbeeldingen gebaseerde geautomatiseerde workflow, inclusief veilige elektronische levering van geselecteerde, gevalideerde informatie aan derden. Samen haalden we de compliancedoelstellingen en bespaarden we het bedrijf $ 1,5 miljoen en 5 miljoen printjes per jaar.

Wat als ik betere toegang wil tot mijn papieren documenten?

Een levensverzekeraar in New York wilde de toegang tot haar belangrijke klantendossiers verbeteren en tegelijkertijd de risico's minimaliseren. Deze dossiers werden door veel mensen vaak geraadpleegd. Daardoor raakte er vaak documenten kwijt en er was ook geen noodherstelplan voor deze documenten in het geval van een brand of overstroming.
Icon
Icon
Iron Mountain scande en digitaliseerde de archiefdocumenten en regelde toegang tot informatie overal binnen de organisatie. Dit proces van backfile imaging maakte het namelijk ook mogelijk om de bestanden veilig op te slaan in het contentmanagementsysteem.

Hoe digitaliseer ik mijn postkamer na een fusie?

Na een fusie van een grote Amerikaanse verzekeringsmakelaar kregen werknemers maar met moeite toegang tot poliscontrolediensten. Het bedrijf wilde een digitale postkamer die snel kon worden gerealiseerd en tegelijkertijd echte besparingen en waarde zou opleveren.
Icon
Icon
Wij brachten de inhoud van de postbussen van het bedrijf naar een centrale locatie, waar een team de post ophaalde en verwerkte door deze te scannen, te classificeren op inhoud en de gegevens vast te leggen. Dit betekende dat de digitale post vervolgens kon worden doorgestuurd voor goedkeuringen of verwerking van uitzonderingen. Een gecentraliseerde database bood ook wereldwijde toegang tot de post. Al met al resulteerde deze oplossing in een betere samenwerking, kostenbesparingen en voordelen voor het milieu.

Hoe kan ik werken met een verouderd en inefficiënt datacenter?

Een verzekeringsmaatschappij voor werknemerscompensatie evalueerde de infrastructuur van haar datacenter, inclusief onderhouds- en bedrijfskosten. Uit de resultaten bleek dat de faciliteit slechts in beperkte mate redundante stroomvoorziening kon ondersteunen zonder aanzienlijke kosten en inspanningen.
Icon
Icon
Het bedrijf verhoogde de beveiliging, redundantie, stroomvoorziening, connectiviteit en betrouwbaarheid. Een colocatiedatacenter van Iron Mountain, aangepast aan de veranderende behoeften van het bedrijf, zorgde voor meer security en connectiviteit én voor meer energie-efficiëntie en kostenbesparingen.

Voorbeelden uit uw praktijkmountain ranges

Versneld digitaliseren

Uitdaging

Verzekeraar Achmea wilde de klantervaring verbeteren en versneld digitaliseren.

Oplossing

Iron Mountain hielp met documenten scannen, archiefopslag en informatiebeheer.

Resultaat

  • Lagere kosten
  • Meer ruimte door kleiner archief
  • Informatie is breder en sneller beschikbaar

Uitdaging

Een grote maatschappij in eigendoms- en ongevallenverzekeringen wilde stoppen met papieren documenten en trage, handmatige processen.

Oplossing

Iron Mountain hielp met scannen, de overstap naar digitale workflows en beveiligde gegevensoverdracht naar derden.

Resultaat

  • Besparing van 1,5 miljoen dollar
  • Verzekeraar voldoet aan compliance-doelstellingen
  • 5 miljoen pagina’s per jaar printen is niet meer nodig

Uitdaging

Een levensverzekeringsmaatschappij in New York wilde de toegang tot hun klantendossiers verbeteren en risico’s op schade en verlies beperken.

Oplossing

Iron Mountain scande en digitaliseerde documenten voor opslag in het IT-systeem van de verzekeraar.

Resultaat

  • Altijd en overal toegang tot informatie
  • Werknemers volgen de afspraken (governance)
  • Minder zoekgeraakte en verkeerd opgeslagen dossiers
  • 1.400+
    We hebben 1.400+ vestigingen in 60+ landen
  • 65+
    We werken al bijna zeventig jaar samen met partners in de verzekeringsbranche
  • 46/50
    We werken samen met 46 van de top 50 banken in de VS
  • 2.700
    Duizenden verzekeraars profiteren van onze oplossingen en diensten

Hulp bij data governance van verzekeraars

Weten hoe u als verzekeringsmaatschappij goed met data omgaat (data governance)? Dat begint met het vervangen van uw verouderde IT-systemen en processen, ofwel legacy-systemen. Iron Mountain helpt u bij deze digitale transformatie. U heeft aan ons één partner voor het beschermen en beheren van uw data. Denk aan het scannen en extern archiveren van uw papieren verzekeringsdocumenten. Of het automatiseren van tijdrovende taken. Hulp nodig bij uw informatie-explosie?

Neem contact op

We hadden in het verleden al zeer goede ervaringen opgedaan met Iron Mountain op het gebied van papierarchivering. We waren ervan overtuigd dat het bedrijf alle diensten kon leveren die te maken hebben met archiveren, scannen, transporteren van bestanden en gegevensuitwisseling.
Thomas HübnerHoofd Applicatiebeheer, Swiss Life
Onze specialisten controleerden de faciliteiten van Iron Mountain, inclusief processen, security en brandveiligheid. Iron Mountain voldeed aan al onze eisen en kwam met een kosteneffectief voorstel.
Raphael LamskemperHoofd Documentbeheer, Zurich Service GmbH, Duitsland

De eerste stap is zo gezet

Bij het verzenden van dit formulier ga ik akkoord met de verwerking van mijn gegevens door Iron Mountain zoals beschreven in het privacy beleid van Iron Mountain. Indien u akkoord heeft gegeven op het ontvangen van marketing e-mails maar bedenkingen heeft, kunt u dat hier aangeven.

Waarom Iron Mountain?


Wij hebben de ervaring en expertise om uw organisatie te stroomlijnen en tegelijkertijd uw bedrijfs- en klantgegevens veilig te houden. Together, we elevate the power of your work.


Over ons

Veelgestelde vragen

Digital-first innovators maken furore in de verzekeringsbranche, wat leidt tot een elektronische revolutie en evolutie van papierintensieve processen. Overweeg een samenwerking met Iron Mountain om u te helpen bij uw digitale transformatie.

Hoe kan digitale transformatie binnen mijn bedrijf leiden tot meer efficiëntie en lagere kosten?
Informatie is vaak verspreid over verschillende systemen die niet met elkaar communiceren of niet dezelfde ‘taal’ spreken. Dit gebrek aan uniformiteit en automatisering zorgt voor vertraging in de interne processen en oplopende kosten. Iron Mountain helpt verzekeraars hun processen en papieren formulieren te digitaliseren, waardoor de waarde van hun gegevens wordt ontgrendeld.

Neem contact op

paper and pen

Neem contact op

Vul dit formulier in en een specialist van Iron Mountain neemt binnen één werkdag contact met u op.
Ontvang een offerte
laptop profile screen

Inloggen en betalen

Log in of ontdek hoe u een account aanmaakt.
Aan de slag
customer service

Klantenservice

Krijg snel antwoord op uw vragen.
Krijg hulp
ringing telephone

Bel met sales

Bespreek uw behoeften met een van onze deskundige vertegenwoordigers.
+32 2 712 2020