Seizing the information advantage: how organisations can unlock insight and value from the information they hold

Iron Mountain en PwC hebben de eerste waarde-index ooit gecreëerd waarmee bedrijven de effectiviteit van hun informatiebeheer kunnen meten. De index is gebaseerd op een enquête waaraan 1800 senior business leaders in Canada, de Verenigde Staten, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Nederland en het Verenigd Koninkrijk hebben deelgenomen. Het onderzoek is bedoeld om te bepalen:

  • hoe groot het bewustzijn van de waarde van informatie is
  • welke prioriteit er wordt gegeven aan het halen van waarde uit informatie
  • hoeveel waardevolle informatie er wordt verkregen
  • welke invloed bestuur, processen en cultuur hebben
  • welke vaardigheden en tools er worden gebruikt

Uit de resultaten is gebleken dat bijna alle bedrijven maximaal gebruik willen maken van waardevolle informatie uit gegevens, maar dat de meeste bedrijven de vaardigheden, technologie en zakelijke cultuur missen die nodig zijn om hier optimaal gebruik van te maken.

In de whitepaper wordt een overzicht weergegeven van het veranderende informatielandschap, met een uitgebreide analyse van het onderzoek en praktisch advies.